Inspiracje - U.S. Bank
Projekt wspierający dostępność cyfrową: bankomaty z funkcją mowy
Organizacja wiodąca: U.S. Bank
Partner: Deque Systems
Wszystkie bankomaty banku U.S. Bank mają funkcję mówienia dla osób niewidomych lub niedowidzących (bankomaty spełniają również wymagania ADA – American Disability Act dotyczące wzrostu i zasięgu).
Nagroda:
U.S. Bank był nagradzany za działania na rzecz poprawy dostępności, nie tylko cyfrowej. National Organization on Disability (NOD) uhonorowała U.S. Bank jako Wiodącego Pracodawcę 2021 roku dla osób z niepełnosprawnościami (Leading Disability Employer).
„Ułatwienia dostępu to kapelusz, który noszę przez 100% czasu. Nie zdejmuję go. I stąd wzięła się moja pasja”
– mówi Heather Lee, architekt user experience w zespole ds. dostępności cyfrowej w U.S. Bank, współpracujący również z Deque Systems.
Źródło:
- https://www.usbank.com/about-us-bank/accessibility.html
- https://www.usbank.com/about-us-bank/company-blog/article-library/how-us-bank-built-a-world-class-digital-accessibility-practice.html
- https://www.nod.org/nod-announces-the-2021-leading-disability-employers-at-annual-forum-bringing-together-global-ceos-celebrities-and-policy-influencers-to-reimagine-the-future-of-the-workplace/