Inspiracje - Starbucks

Bezpłatna aplikacja Aira we wszystkich sklepach w USA

Organizacja wiodąca: Starbucks

Partner: Aira Tech Corp

Starbucks nawiązał współpracę z Aira Tech Corp, aby za pomocą aplikacji mobilnej zaoferować bezpłatną pomoc klientom niewidomym oraz niedowidzącym.

Aira to usługa tłumaczenia wizualnego, za pomocą aplikacji, polegająca na udostępnianiu na żywo informacji wizualnych na żądanie.Łączy użytkownika z wyszkolonym konsultantem, umożliwiając (bez angażowania personelu sklepu lub innych klientów) poruszanie się po lokalu Starbucks, zapoznanie się z menu, a nawet z ofertą produktów (ciast i kanapek) umieszczonych w lodówkach. Konsultant po drugiej stronie aplikacji opisuje użytkownikowi po kolei to, co widzi po skierowaniu smartfona na konkretną rzecz.

Starbucks uruchomił bezpłatną pomoc Aira we wszystkich swoich sklepach w USA. To godny podziwu krok w kierunku inkluzywności. Dlaczego jest to ważny projekt? Aplikacja Aira ułatwia życie osób niewidomych lub słabowidzących. Daje tak ważne dla tych osób poczucie samodzielności w radzeniu sobie codziennymi czynnościami.

Źródła:

Zastosowanie tekstów alternatywnych w aplikacji mobilnej Starbucks

Brak opisów alternatywnych dla obrazów na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych wymienia się jako jeden z poważniejszych błędów oraz utrudnień w zapewnianiu dostępu do informacji prezentowanej cyfrowo.

Aplikacja mobilna marki Starbucks App została zmodyfikowana pod kątem poprawy dostępności cyfrowej i uzupełniona o teksty alternatywne dla obrazów kart podarunkowych, które opisują wygląd tych kart — w tym kolor tekstu, tło, czcionki i zdjęcia.

Widok kart podarunkowych ze szczegółowym opisem alternatywnym ich wyglądu

Źródło: https://www.forrester.com/blogs/drive-growth-with-digital-accessibility-best-practices/