Inspiracje - Barclays Bank
Serwis internetowy Barclays Bank zawiera specjalną sekcję informacyjną dedykowaną ułatwieniom dostępu dla osób ze szczególnymi potrzebami, z której osoby zainteresowane mogą dowiedzieć się, jakie ułatwienia dostępu do swoich usług oferuje bank w zależności od rodzaju ograniczeń (wzrok, słuch, inne) https://www.barclays.co.uk/accessibility/.
Aplikacja mobilna projektowana z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami
Aplikacja mobilna Barclays Bank została zaprojektowana z myślą o ułatwieniach dostępu dla osób ze szczególnymi potrzebami. Została ona wyróżniona znakiem dostępności AbilityNet. Oznacza to, że jest zgodna z większością funkcji ułatwień dostępu, takich jak: zmiana kontrastu ekranu na urządzeniu oraz dostosowanie do technologii wspomagających, np. czytnik ekranu.
Jeśli urządzenie korzysta z technologii rozpoznawania linii papilarnych lub rozpoznawania twarzy, użytkownik ma możliwość zalogowania się do aplikacji za pomocą tych funkcji, dzięki czemu eliminuje się każdorazowe wpisywanie hasła (choć oczywiście bank zaznacza, że bezpieczniej jest używać hasła za każdym razem).
Aplikacja daje możliwość kontaktu z obsługą klienta banku za pomocą komunikatora bankowego lub wideousługi – za pomocą oddzielnej aplikację Barclays Video Banking.
Dla osób niesłyszących, posługujących się Brytyjskim Językiem Migowym (BSL), bank oferuje usługę SignVideo, zarówno poprzez swoją aplikację mobilną, jak i przeglądarkę internetową.
Usługa SignVideo łączy z osobą, który może przetłumaczyć język migowy na słowo mówione dla doradcy bankowego.
W serwisie internetowym banku umieszczone są informacje oraz nagranie wideo z instruktażem, jak korzystać z takiej usługi https://www.barclays.co.uk/accessibility/hearing-or-speech/.
Nagroda: Mobilna aplikacja bankowa Barclays Bank została wyróżniona znakiem dostępności firmy AbilityNet.
Bankomaty z funkcją głosu – audiobankomaty
Ponad 98% bankomatów Barclays Bank posiada funkcję głosową. Bankomaty te umożliwiają przede wszystkim osobom z dysfunkcją wzroku bezpieczne i samodzielne wypłacanie i wpłacanie gotówki, sprawdzanie salda, doładowanie telefonu komórkowego i zamawianie wyciągów.
Wystarczy włożyć własne słuchawki (każde ze standardową wtyczką jack 3,5 mm, np. w telefonie lub odtwarzaczu MP3) do gniazda wyjściowego audio z przodu bankomatu i słuchać opcji. Następnie przewodnik audio prowadzi użytkownika przez menu dostępnych transakcji.
Panel bankomatu zawiera etykiety w alfabecie Braille'a, a także wypukłe cyfry na klawiszach i lejkowaty punkt wprowadzania karty.
Nagroda: Bankomaty Barclays Bank zdobyły nagrodę Technology 4 Good Award za ułatwienia dostępu, zostały także wyróżnione przez Królewski Narodowy Instytut ds. Osób Niewidomych (Royal National Institute for Blind People) za przykładną obsługę w 2013 r.
Źródło: