Inspiracje - Disney Parks

Organizacja: Disney Parks

Zarówno w Walt Disney World Resort, jak i Disneylandzie w południowej Kalifornii możliwość cyfrowego korzystania z informacji oraz doświadczania atrakcji z pomocą cyfrowych narzędzi stała się niezbędna.

Firma priorytetowo traktuje cyfrowe rezerwacje w parkach rozrywki, wirtualne kolejki, zamówienia mobilne, opcje płatności zbliżeniowych, ale nie tylko. Przede wszystkim pragnie umożliwić wszystkim, bez względu na ograniczenia, doświadczanie świata bajek Disneya podczas zwiedzania.

Przewodnik po ułatwieniach dostępu w parkach Disneya w Walt Disney World® Resort zamieszczony na stronie internetowej firmy jest dla gości źródłem informacji, z jakich ułatwień dostępu do atrakcji mogą korzystać osoby z różnymi ograniczeniami w funkcjonowaniu, np. z wadami słuchu, wzroku lub ruchu.

Firma opracowała własną technologię Disney SyncLink Technology, która za pomocą różnych urządzeń wspierających umożliwia gościom przeżywanie różnych pokazów i atrakcji oferowanych w Parkach Disneya.

Spośród usług wspomagających osoby ze szczególnymi potrzebami Disney oferuje:

  • audiodeskrypcję w całym parku,
  • podręczne napisy,
  • słuchanie wspomagające,
  • transmisję wielojęzyczną,
  • wycieczki z przewodnikiem.

Technologie oraz urządzenia wykorzystywane przez Disney to:

  • Technologia ListenTALK – umożliwia słuchanie wspomagane oraz samodzielne przełączanie się między nagranym dźwiękiem a przewodnikiem na żywo. Zapewnia lepszą obsługę gości, dostarczając właściwe informacje w odpowiednim czasie i miejscu konkretnej osobie.
  • Softeq – zapewnia audiodeskrypcję w całym parku oraz audiodeskrypcję atrakcji, ręczne napisy i wspomagane słuchanie.
  • inThrall – unikalne rozwiązanie dla gości niesłyszących lub niedosłyszących pomaga wszystkim gościom w pełnym korzystaniu z atrakcji. Dźwięk jest wyświetlany jako tekst za pomocą okularów „Augmented Reality”.
  • Gantom – najmniejszy inteligentny emiter podczerwieni używany z przenośnymi urządzeniami multimedialnymi do tworzenia technologii asystujących w miejscach publicznych. W tym wypadku, współpracując z technologią Disneya, emitując niewidzialne światło podczerwone, uruchamia odpowiednią zawartość multimedialną, gdy tylko gość wejdzie w zasięg emitera. To wyjątkowe doświadczenie jest w pełni automatyczne dla gościa i nie wymaga naciśnięć przycisków ani dokonywania wyborów na ekranie.

Źródło: