Allegro

Logo Allegro

Priorytetem Allegro jest zapewnienie każdemu dostępu do naszej platformy. Dlatego dbamy o dostępność naszych usług na każdym etapie procesu zamówienia.

Dostępność usług

Platforma i usługi Allegro tworzone są tak, aby były intuicyjne i łatwe w obsłudze, aby proces zakupowy był możliwie komfortowy, ale także bardziej dostępny osobom, które na co dzień nie korzystają z zakupów online. Podejmujemy również szereg działań, aby nasze usługi były dostępne dla osób o różnych potrzebach.

W tym celu realizowane są między innymi następujące działania:

  • Hackathony dostępności - otwarte dla wszystkich pracowników maratony programistyczne. W ich trakcie wolontariuszki i wolontariusze z naszej organizacji pracują nad zmianami, które sprawiają, że korzystanie z Allegro jest łatwiejsze i wygodniejsze dla osób o specjalnych potrzebach.
    Dzięki Hackathonom Allegro nawiązało współpracę z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w dostępności, takimi jak migam.org czy widzialni.org.
  • Kanały kontaktowy dla osób niesłyszących - aby zakupy w sieci były dostępne dla osób z wadami słuchu, Allegro oprócz kontaktu e-mail czy tradycyjnego czatu, wprowadziło wideoczat z asystą tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM). Dzięki wideokonferencjom możemy szybciej zaoferować wsparcie osobom z podobnymi dysfunkcjami, co naszym zdaniem zwiększa satysfakcję klientów.
  • Wsparcie dla Seniorów - by usługi Allegro były bardziej dostępne dla osób w wieku 65+, wprowadzony został dodatkowy kanał kontaktu „Infolinia Allegro dla Seniorów”. Infolinia jest wygodnym uzupełnieniem istniejących już kanałów kontaktu 24/7 zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, do których należą: formularz kontaktowy, popularne komunikatory i czaty, usługa oddzwaniania oraz platforma społecznościowa Allegro Gadane. Seniorzy mogą również skorzystać z materiałów informacyjnych, które pomagają w korzystaniu z narzędzi internetowych i umożliwiają bezpieczne zakupy z domu. Materiały zostały przygotowane w ramach kampanii „To proste”, w partnerstwie z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej.
  • Dostępne dostawy - chcemy, by sieć automatów paczkowych One Box była w 100% dostępna dla wszystkich. Aby to osiągnąć, współpracujemy i prowadzimy konsultacje z organizacjami pozarządowymi, samorządami, społecznościami i przedstawicielami grup ze szczególnymi potrzebami. Jednym z efektów takiej współpracy był raport „Daj się! czyli jak tworzyć dostępny automat paczkowy” (https://media.allegro.pl/presskits/raport-avalon-i-allegro-daj-sie-czyli-jak-tworzyc-dostepny-automat-paczkowy), który stworzyliśmy i wydaliśmy wspólnie z Fundacją Avalon.
    Zawsze staramy się wyrównać strefę odbioru automatu paczkowego do poziomu otoczenia oraz zapewnić w pełni utwardzoną ścieżkę do urządzenia. Nasi klienci mogą również wybrać poziom szafki, do której będzie dostarczana ich przesyłka. Każdy automat posiada też oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz posiada kod QR, który umożliwia użytkownikom połączenie się online z tłumaczem Polskiego Języka Migowego (Migam).
    Na koniec roku 2022 około 96% One Boxów było w pełni dostępnych zgodnie z kryteriami, które opracowaliśmy z organizacjami wymienionymi powyżej. W 2023 roku dążymy do podniesienia tego odsetku do 97.

Automat paczkowy One Box

Więcej o działaniach Allegro w obszarze społecznej i środowiskowej odpowiedzialności można przeczytać w Raporcie ESG (https://allegro.pl/zobacz/esg).