Zasady uczestnictwa

  1.  Business Accessibility Forum („BAF”) to platforma dobrowolnie zrzeszająca podmioty zorientowane na zwiększanie dostępności towarów i usług.
  2. Celem BAF jest:
    1. łączenie podmiotów zainteresowanych kwestią dostępności produktów i usług i przygotowujących się do stosowania powszechnie obowiązujących przepisów dotyczących dostępności (a zwłaszcza implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r.
      w sprawie wymogów dostępności produktów i usług
      , tzw. dyrektywy EEA),
    2. formułowanie we wspólnym imieniu członków BAF opinii na temat implementacji i funkcjonowania przepisów dotyczących dostępności,
    3. wymiana informacji i dzielenie się doświadczeniem z zakresu wdrażania dostępnych towarów i usług,
    4. promocja dobrych praktyk w zakresie dostępności towarów i usług.
  3. BAF realizuje swoje cele między innymi przez:
    1. opracowanie wspólnych stanowisk w procesie legislacji, wdrożenia i funkcjonowania przepisów z zakresu dostępności towarów i usług,
    2. gromadzenie i prezentowanie informacji dotyczących tematyki dostępności,
    3. wydawanie publikacji, organizację konferencji i webinarów,
    4. promowanie działalności BAF.
  4. Członkami założycielami BAF są organizacje, które doprowadziły do założenia BAF: Fundacja Widzialni, Allegro Sp. z o.o., Microsoft Polska Sp. z o.o., Orange Polska S.A., Santander Bank Polska S.A.
  5. Członkostwo w BAF jest dobrowolne i nie ogranicza samodzielności działania członka w jakimkolwiek zakresie.
  6. Przyjęcie każdego kolejnego członka BAF wymagać będzie jednomyślnej zgody każdego z założycieli BAF.
  7. Członkowie Założyciele, w drodze jednomyślnej decyzji, mają prawo wykluczyć członka Business Accessibility Forum:
    1. który nie podejmuje realnych działań faktycznie związanych z rozwojem dostępności,
    2. który postępuje wbrew zasadom uczestnictwa w BAF,
    3. w przypadku, którego ujawniono przypadki nietycznego postępowania w kontekście traktowania klientów lub jakimkolwiek innym, dotyczącym standardów życia społecznego.
  8. Członkom BAF przysługują następujące uprawnienia:
    1. uczestniczenia w szkoleniach, konferencjach, webinarach i innych wydarzeniach organizowanych przez BAF,
    2. zamieszczania słów "Członek BAF" w publikowanych materiałach,
    3. korzystania gromadzonych przez Fundację Widzialni informacji, materiałów, analiz itp.
  9. BAF posiada swój znak graficzny („logo” lub „logo BAF”), z napisem wskazującym jego nazwę. Każdy z członków BAF jest uprawniony do korzystania z logo BAF w zakresie i celu powiązanym z jego członkostwem w BAF.
  10. Obraz znaku graficznego:
    Logo Business Accessibility Forum
  11. Fundacja Widzialni jest wyłącznym właścicielem oraz zarządzającym znakiem graficznym BAF oraz posiada wszelkie prawa autorskie i pokrewne do logo. Fundacja Widzialni gwarantuje, że korzystanie przez członków BAF z logo BAF zgodnie z niniejszymi Zasadami nie będzie naruszać jakichkolwiek przepisów prawa ani praw osób trzecich.
  12. BAF może ustanawiać odznaki, medale honorowe, ordery, honorowe członkostwo oraz inne odznaczenia i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, przedsiębiorstwom, które mają szczególne osiągnięcia w zakresie dostępności.
  13. Przystępujący do BAF akceptuje treść Zasad oraz wszystkie ich postanowienia.