O nas

Business Accessibility Forum jest platformą zrzeszającą organizacje zorientowane na zwiększanie dostępności towarów i usług dla wszystkich użytkowników Internetu.

Mając na uwadze, że dostępność cyfrowa jest prawem człowieka do swobodnego i wolnego od barier dostępu do zasobów cyfrowych, członkowie Business Accessibility Forum wyznaczyli sobie za cel wypracowanie wspólnego stanowiska środowiska biznesowego w konsultacjach społecznych, których celem jest tworzenie regulacji prawnych w zakresie transpozycji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług (European Accessibility Act) do prawa krajowego.

Misją BAF jest stworzenie miejsca dedykowanego polskiemu biznesowi, do wzajemnego uczenia się dostępności, tak aby lepiej realizować przesłanie Konwencji ONZ, że dostępność jest prawem człowieka do swobodnego i wolnego od barier dostępu.

  • Zrzeszanie biznesu zorientowanego na zwiększanie dostępności towarów i usług dla swoich klientów oraz przedsiębiorców przygotowujących się do wdrożenia EAA.
  • Wypracowanie wspólnego stanowiska środowiska biznesowego w konsultacjach społecznych, których celem jest wyrażenie opinii dotyczącej nowego prawa w zakresie transpozycji EAA do prawa krajowego. 
  • Promocja dobrych praktyk z zakresu dostępności cyfrowej.

 Sposoby realizacji:

  • Opracowanie wspólnych stanowisk dla ministerstwa właściwego dla wdrażania EAA w Polsce.
  • Promocja dobrych praktyk z zakresu dostępności.
  • Tworzenie publikacji, organizacja konferencji i webinarów.
  • Wspólne kampanie promujące dostępność.
Logo widzialni.eu

Fundacja Widzialni

Fundacja Widzialni od 2009 r. zajmuje się przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu i społecznemu. Głównym celem Fundacji jest umożliwienie wszystkim obywatelom swobodnego dostępu do zasobów internetowych niezależnie od ich wieku, niepełnosprawności, zamożności, sprzętu i oprogramowania.

Czytaj więcej o Fundacja Widzialni
Logo Allegro

Allegro.pl

Allegro to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce i jedna z największych firm e-commerce w Europie, na której klienci mogą kupić wszystko, czego potrzebują, wybierając z oferty ponad 135 tysięcy firm handlowych. W każdym miesiącu Allegro jest odwiedzane przez 22 milionów klientów - to 80 procent wszystkich użytkowników Internetu w Polsce. Klienci mają do wyboru ponad 250 milionów ofert produktów w korzystnych cenach, które mogą wygodnie i bezpiecznie kupić korzystając z szybkich i darmowych dostaw w ramach Allegro Smart!, nowoczesnych usług finansowych Allegro Pay oraz szerokiego dostępu do ponad 50k punktów odbioru - największej tego typu sieci w kraju.

W kwietniu 2022 roku firma Allegro sfinalizowała połączenie z Grupą Mall oraz WE|DO. Wystawiając ofertę w jednym miejscu, sprzedawcy dotrą do dziesiątek milionów konsumentów na terenie Unii Europejskiej, jednocześnie zapewniając im szerszy wybór produktów, najlepsze ceny oraz sprawne dostawy.

 

Czytaj więcej o Allegro.pl
Logo Microsoft

Microsoft Sp. z o.o.

Misja Microsoft, aby wspierać każdą osobę i każdą organizację na świecie, nigdy nie była bardziej krytyczna. Wdrażając innowacje, musimy również zobowiązać się do stworzenia dostępnej i inkluzywnej przyszłości dla wszystkich.

Aby to zrobić, koncentrujemy się na czterech zobowiązaniach: wspieraniu wzrostu gospodarczego sprzyjającego włączeniu społecznemu, ochronie podstawowych praw, tworzeniu zrównoważonej przyszłości i zdobywaniu zaufania. 

Czytaj więcej o Microsoft Sp. z o.o.
Logo Orange Polska S.A.

Orange Polska S.A.

Orange Polska jest jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce, działającym we wszystkich segmentach rynku telekomunikacyjnego. Grupa posiada największą infrastrukturę telekomunikacyjną w Polsce, świadcząc usługi głosowe i przesyłu danych w sieci stacjonarnej i komórkowej.

Czytaj więcej o Orange Polska S.A.
Logo Santander Bank Polska S.A.

Santander Bank Polska S.A.

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

W Santander Bank Polska od 2010 rozwijamy Program obsługa bez barier, aby zapewniać dostępność wszystkim naszym klientom. 

Czytaj więcej o Santander Bank Polska S.A.
VeloBank

VeloBank S.A.

VeloBank jest bankiem uniwersalnym. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla klientów indywidualnych, private banking, sektora MŚP, dużych przedsiębiorstw i korporacji, a także instytucji sektora publicznego. Należy do pierwszej dziesiątki największych banków w Polsce. Swoją strategię opiera na technologii, w tym rozwiązaniach Gen AI, które służą wygodzie klientów i pracowników.

Kompleksowa oferta banku jest skierowana do osób szukających innowacyjnych i przejrzystych produktów finansowych, prostych procedur oraz szybkiej i kompetentnej obsługi. Bank  świadczy usługi w ponad 160 placówkach w całej Polsce oraz w nowoczesnej bankowości internetowej i mobilnej. W ofercie banku są rachunki bieżące, kredyty, oszczędności, inwestycje czy ubezpieczenia, a także liczne usługi z obszaru beyond banking.

VeloBank zaprasza do świata bardziej velo, czyli świata pozytywnych wartości. To miejsce, w którym bank dopasowuje się do zmieniających się potrzeb swoich klientów – począwszy od etapu analizy rynku aż po etap oferowania nowych produktów. Wszystko z myślą o zapewnieniu komfortu, wygody i satysfakcji z usług, jakie oferuje oraz w oparciu o nowoczesne technologie, w tym GenAI.

To bank przyszłości, w którym dobre wybory się opłacają, a pozytywne wartości i postawy tworzą wartość dodatkową: satysfakcję klientów i pracowników, pozytywne zmiany w środowisku oraz atrakcyjne warunki dla inwestorów.

Czytaj więcej o VeloBank S.A.
ING Bank Śląski

ING Bank Śląski

ING Bank Śląski jest jednym z największych banków w Polsce. Oferujemy pełen zakres usług i produktów finansowych dla klientów indywidualnych oraz podmiotów gospodarczych. Zapewniamy wielokanałowy dostęp do kont osobistych i firmowych oraz posiadamy ogólnopolską sieć nowoczesnych placówek bankowych. W skład grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego wchodzą także m.in. spółki świadczące usługi leasingowe oraz faktoringowe.

Podstawowym kanałem interakcji z klientami - zarówno detalicznymi, jak i korporacyjnymi - jest dla nas bankowość elektroniczna i mobilna. Chcemy, by nasi klienci dysponowali narzędziami, które umożliwią im nowoczesne płatności oraz zdalne załatwianie prostych spraw, takich jak płatności za bilety komunikacji miejskiej, parkingi oraz przejazdy autostradami. Nasza bankowość elektroniczna pozwala również na wygodniejsze załatwienie spraw urzędowych, np. można w niej złożyć wnioski o świadczenia społeczne. Jednocześnie dostrzegamy zmieniającą się rolę placówek. Dlatego od kilku lat nie mówimy już o oddziałach, a o miejscach spotkań, gdzie nasi doradcy wspierają klientów w podejmowaniu ważnych decyzji - pomagają w codziennym bankowaniu, mieszkać lepiej, rozwijać biznes oraz dbać o finansową przyszłość. Klientom korporacyjnym, w zależności od potrzeb, umożliwiamy również obsługę w siedzibie ich firmy.

Chcemy być bankiem dostępnym dla wszystkich. Sukcesywnie wprowadzamy usprawnienia i rozwiązania, które mają na celu zapewnienie równego dostępu do naszych produktów i usług dla wszystkich klientów, niezależnie od ich sytuacji życiowej czy indywidualnych potrzeb.

Czytaj więcej o ING Bank Śląski
Logo Fundacji Integracja

Fundacja Integracja

Fundacja Integracja i jej działania na rzecz dostępności:

Specjalny dział Fundacji Integracja - Integracja LAB to centrum badawczo-rozwojowe, którego misją jest propagowanie idei projektowania uniwersalnego.

W Integracja LAB badamy i uczymy, jak projektować lepsze usługi i produkty. Gromadzimy wiedzę i opracowujemy rozwiązania, które w przyszłości sprawią, że – niezależnie od wieku czy poziomu sprawności – będziemy mogli jeszcze łatwiej korzystać z otaczającego nas świata. Działamy w kilku obszarach:

Architektura - Zmieniamy Polskę w kraj dostępny dla wszystkich. Wspieramy deweloperów, zarządców i architektów w trakcie projektowania i budowy. Wydaliśmy ponad 500 Certyfikatów Obiekt bez Barier. Pracujemy z deweloperami odpowiedzialnymi za powstawanie większości ważnych inwestycji biurowych i mieszkalnych w Polsce.

Design - Zmieniamy rynek. Współpracujemy z projektantami pomagając tworzyć lepsze produkty. Pokazujemy producentom, jak dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

Badania - Zmieniamy stan wiedzy. Prowadzimy badania dotyczące możliwości, potrzeb i preferencji różnorodnych użytkowników.

Edukacja - Zmieniamy świadomość. Tworzymy publikacje dla ekspertów. Szkolimy i dostarczamy wiedzę dotyczącą projektowania uniwersalnego i różnorodności. Organizujemy największe w Polsce wydarzenie dla środowiska biznesu, architektów, designerów oraz instytucji publicznych działających na rzecz osób z niepełnosprawnością - Forum dostępności. Konferencja ta poświęcona jest projektowaniu uniwersalnemu i dostępności architektonicznej. To wyjątkowe spotkanie poświęcone jest wyzwaniom związanym ze zmianami prawnymi, społecznymi oraz kierunkami rozwoju projektowania architektury i produktów. Forum to także część targowa, w której firmy mogą zaprezentować swoje usługi i rozwiązania związane z projektowaniem i zarządzaniem obiektami z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także okazja do nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych z osobami decydującymi o wdrożeniu rozwiązań bez barier, zapoznania się z trendami w designie przedmiotów codziennego użytku czy też przestrzeni, wymiany doświadczeń, zapoznania się ze zmianami prawnymi jak i społecznymi mającymi wpływ na kreowanie dostępnych przestrzeni.

Czytaj więcej o Fundacja Integracja
Logo Polskie Linie Lotnicze LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT jako narodowy przewoźnik rozpoczęły działalność 1 stycznia 1929 r. i są obecnie jedną z 12 najstarszych czynnych linii lotniczych na świecie. Od 1931 r. na statecznikach pionowych samolotów LOT-u znajduje się stylizowany żuraw autorstwa wybitnego grafika Tadeusza Gronowskiego. Niezmienna obecność tego znaku jest wyrazem łączenia przez LOT tradycji z nowoczesnością. Od 2003 r. LOT należy do Star Alliance – sojuszu zrzeszającego wiodące linie lotnicze na całym świecie. Misją sojuszu jest oferowanie pasażerom komfortu i najwyższych standardów podróży. Dzięki Star Aliance pasażerowie mogą szybciej i wygodniej docierać w najdalsze zakątki świata. W trakcie podróży mogą także korzystać z salonów VIP i Executive Lounge oraz licznych benefitów wynikających z udziału w programach Frequent Flyer. Dzięki współpracy w ramach europejskich hubów, w Warszawie i Budapeszcie, stworzona została optymalnie zaprojektowana siatka połączeń umożliwiająca szybkie, nawet 30-minutowe transfery. Położenie w centrum Europy i przyjazna infrastruktura lotnisk zapewniają szerokie możliwości przesiadkowe dla całego regionu. Dostosowana do wymogów siatki flota wspiera budowę połączeń dalekodystansowych, europejskich i krajowych, a także przewozów cargo.

W planowaniu siatki połączeń, rozwoju floty i oferty dla pasażerów LOT dąży do zaspokojenia potrzeb klientów. Celem przewoźnika jest oferowanie najwyższej jakości usług na każdym etapie kontaktu z pasażerami: poprzez stronę internetową i aplikację mobilną, a także na lotnisku i w samolocie. Dzięki bogatej palecie klas, taryf, produktów i usług, a także współpracy z renomowanymi partnerami oferującymi rezerwację samochodu czy hotelu, pasażerowie mogą komponować bezpieczną i komfortową podróż z najlepiej dopasowanych do swoich potrzeb elementów. Aktualnym hasłem promującym firmę jest "Ważne z kim podróżujesz", a PLL LOT w ramach swojej strategii dba o dostępność usług dla wszystkich pasażerów bez wyjątku, traktując podróż w szerokim ujęciu, czyli od momentu zakupu biletu, na przykład na stronie internetowej czy w aplikacji mobilnej. Stąd niezwykle ważne jest, by każda z usług, w tym także te cyfrowe, były dostępne - kierowane do wszystkich i odpowiadały indywidualnym potrzebom każdego pasażera.

Czytaj więcej o Polskie Linie Lotnicze LOT
Logo InPost

Grupa InPost

Grupa InPost to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost jest obecnie wiodącą platformą dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec II kwartału 2024 roku dysponowała ponad 73 000 punktów out-of-home, w tym ponad 40 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i blisko 33 tysiące punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek. Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć NET-ZERO.

Jako firma znana z innowacyjnych rozwiązań i podejścia out of the box, InPost już od lat podejmuje działania na rzecz zwiększenia dostępności swoich usług, będące częścią strategii zrównoważonego rozwoju Grupy. Przykładem takich inicjatyw są organizowane przez firmę eventy edukacyjne "EduStrefy: Droga do Green City", które promują ekologię wśród dzieci i dorosłych.

Czytaj więcej o Grupa InPost
Logo Lux Med

Grupa Lux Med

Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa (od 2013), która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Firma świadczy swoje usługi w Polsce już od 30 lat. Podczas pandemii COVID – 19 Grupa włączyła się aktywnie do walki o zdrowie i życie Polaków, wspierając sektor publiczny. Grupa LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, stomatologiczną, psychologiczną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 290 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, 15 szpitali oraz blisko 3000 poradni partnerskich. Grupa LUX MED zatrudnia ponad 23 000 osób, w tym około 8000 lekarzy i 5000 wspierającego personelu medycznego, a w codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

Czytaj więcej o Grupa Lux Med
Logo Nationale-Nerelanden

Nationale-Nederlanden

Jesteśmy częścią Grupy NN. To międzynarodowa grupa finansowa, która funkcjonuje od 177 lat. Obecnie działa w Europie i Japonii. Dba o bezpieczeństwo finansowe ponad 18 mln osób w 18 krajach. W Polsce Grupa NN działa jako Nationale-Nederlanden, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń na życie, a także pierwszy i największy w Polsce fundusz emerytalny, który zarządza aktywami przekraczającymi 50 mld zł.

W Nationale-Nederlanden o tym co ważne, mówimy wprost. Oferujemy Ci proste i zrozumiałe ubezpieczenia, dzięki którym zabezpieczysz siebie i swoich bliskich. Doskonale znamy nasze produkty, ponieważ sami z nich korzystamy, a także zbieramy opinie i badamy satysfakcję Klientów. Wszystko po to, by dostosowywać się do potrzeb i rzeczywistości ciągle zmieniającego się świata. Twojego świata, który chcemy dla Ciebie chronić każdego dnia i wspierać, kiedy zajdzie taka potrzeba.

Czytaj więcej o Nationale-Nederlanden
Logo Alior Bank

Alior Bank S.A.

Alior Bank to jeden z najszybciej rozwijających się banków uniwersalnych w Polsce. Rozpoczął działalność w 2008 roku jako bank nowego typu – łączący zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi produktami. To nowoczesna, zwinna organizacja, dostosowująca się do zmieniającego się otoczenia, która zatrudnia ponad 7000 osób.

Swoją ofertę bank kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych, których obsługuje online oraz w 187 oddziałach oraz ponad 300 placówkach partnerskich. Alior Bank to 4,10 mln klientów detalicznych oraz 248 tys. klientów biznesowych.

Wartości, którymi Bank kieruje się w codziennej pracy to prostota, zespołowość i wysoka etyka. Ludzie są największą wartością organizacji.

Alior Bank to innowacyjną firma, która stawia na nowe technologie. Dzięki ich wykorzystaniu, może sukcesywnie poszerzać i udoskonalać swoją ofertę o kolejne produkty i usługi, takie jak model płatności odroczonych AliorPay, usługa Moje Rachunki czy głosowa asystentka InfoNina.

Akcje Alior Bank S.A. wchodzą w skład indeksu WIG20. Największym akcjonariuszem spółki jest Grupa PZU, która posiada około 32 proc. akcji. 

Czytaj więcej o Alior Bank S.A.
Logo COI

Centralny Ośrodek Informatyki

Centralny Ośrodek Informatyki jest największą w Polsce firmą realizującą projekty IT dla sektora publicznego. Wykonujemy zadania wyznaczane przez Ministerstwo Cyfryzacji.

W tym celu zatrudniamy ponad 1000 specjalistów, którzy wybrali COI, często mając ogromne doświadczenie w pracy dla uznanych i znanych marek oraz firm. Dzięki nim świadczymy kompleksowe usługi IT&N zapewniające rozwój i jak najlepsze funkcjonowanie systemów na potrzeby zadań administracji.

Naszym głównym celem jest jednak to, by z naszej pracy zadowoleni byli obywatele. Realizujemy ich potrzeby, tworząc przyjazne w użyciu e-usługi (ci od mObywatela 2.0 to my!). Użytkowników naszych produktów traktujemy jak współprojektantów. Dzięki badaniom poznajemy ich głos i projektujemy, uwzględniając ich uwagi i pomysły.

W naszej codziennej pracy zapewniamy poprawne i nieprzerwane funkcjonowanie najważniejszych systemów państwowych - prowadzimy ich monitoring, utrzymujemy, serwisujemy i rozwijamy. Dążymy do tego, aby instytucje państwowe mogły działać sprawniej i być bardziej przyjazne dla obywateli.

Czytaj więcej o Centralny Ośrodek Informatyki
Logo Banku BPH

Bank BPH

Bank BPH działa na polskim rynku od ponad 30 lat. Przez większą część tego okresu był bankiem uniwersalnym, a od listopada 2016 roku funkcjonuje jako bank specjalistyczny, zajmujący się zarządzaniem i obsługą portfela kredytów hipotecznych klientów indywidualnych. Nadrzędnym celem Banku BPH jest zapewnienie najwyższej jakości obsługi klientów, a także realizacja strategii biznesowej w sposób społecznie odpowiedzialny i zgodny z zasadami ładu korporacyjnego, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich grup interesariuszy.
Bank bardzo dużą rolę przywiązuje do rozwoju swoich pracowników, tworzy przyjazne środowisko pracy oraz promuje różnorodność i włączanie jako kluczowe wartości. Bank BPH jest częścią Grupy General Electric, jednej z największych korporacji na świecie. Siedzibą prawną Banku BPH jest Gdańsk, centrala znajduje się w Warszawie, a główne centrum operacyjne i informatyczne - w Gdańsku.

Czytaj więcej o Bank BPH
Logo Banku Gospodarstwa Krajowego

Bank Gospodarstwa Krajowego

Bank Gospodarstwa Krajowego jest polskim bankiem rozwoju - jedyną taką instytucją w Polsce. Naszą misją jest wspieranie zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. Nasza rola w budowaniu silnej i stabilnej gospodarki polega na rozwoju współpracy i aktywizowaniu sektora prywatnego i publicznego po to, aby zwiększać potencjał rozwoju społeczno-gospodarczego.

Zrównoważonemu rozwojowi służy zrównoważona działalność gospodarcza, co oznacza, że w ramach prowadzenia takiej działalności uwzględniany jest jej wpływ na społeczeństwo i środowisko naturalne oraz otoczenie, w którym działalność jest prowadzona, przez co należy rozumieć m.in. kwestie poszanowania praw pracowniczych, czy też wpływ na lokalną społeczność. Ważnym elementem staje się zatem zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, myślenie włączeniowe i inkluzywne na poziomie strategii i misji w organizacji. Umiejętne wpisanie wymogów dostępnościowych będzie mieć olbrzymi wpływ na budowanie środowiska zaangażowanego społecznie i niewykluczającego.

Czytaj więcej o Bank Gospodarstwa Krajowego
Logo Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najdłużej działającą, od 2000 roku, i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją zrównoważonego rozwoju w kompleksowy sposób. Forum to organizacja ekspercka, inicjator i partner  przedsięwzięć kluczowych dla ESG w Polsce. Jedną z flagowych inicjatyw FOB jest Program Partnerstwa, skupiający prawie 90 firm – liderów branż, którzy dzięki współpracy z gronem ekspertów_ek podnoszą swoje kompetencje w zakresie ESG i podejmują wspólne działania wspierające zrównoważoną transformację biznesu.

Ważne miejsce w działalności FOB zajmuje współpraca międzynarodowa. Od 2002 roku organizacja jest krajowym partnerem CSR Europe, a od 2009 r. współpracuje z World Business Council for Sustainable Development (WBCSD). FOB jest organizatorem programu Chapter Zero Poland, polskiej odsłony Climate Governance Initiative powołanej przez Światowe Forum Ekonomiczne.

Stowarzyszenie koordynuje Kartę Różnorodności w Polsce – międzynarodową inicjatywę pod patronatem Komisji Europejskiej.

FOB prowadzi także Program Rozwoju Wolontariatu Pracowniczego oraz skierowany do studentów_ek program edukacyjny Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Forum organizuje konkurs “Raporty Zrównoważonego Rozwoju”. Zainicjowało również powstanie Karty Praw Dziecka w Biznesie.

Czytaj więcej o Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Logo IAB Polska

IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów branżowych (IAB MIXX Awards), a także warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych.

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, IAB TechLab, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej, Business Centre Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Czytaj więcej o IAB Polska
Logo Związek Banków Polskich

Związek Banków Polskich

Związek Banków Polskich przeciwdziała wykluczeniu społecznemu i finansowemu poprzez realizowanie zadań, których celem jest zapewnienie wysokiej jakości obsługi bankowej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Podejmowane inicjatywy koordynuje  Grupa robocza ds. dostępności usług bakowych.

Czytaj więcej o Związek Banków Polskich

Business Accessibility Forum zaprasza do udziału i współpracy przedstawicieli polskiego biznesu. Jeśli utożsamiasz się ze stwierdzeniem, że dostępność cyfrowa jest prawem człowieka do swobodnego i wolnego od barier dostępu do zasobów cyfrowych oraz deklarujesz:

  • aktywne uczestnictwo Twojej organizacji w konsultacjach społecznych dotyczących EAA,
  • pracę w grupach roboczych BAF,
  • podnoszenie swoich kompetencji w zakresie dostępności cyfrowej,
  • promowanie dobrych praktyk i zwiększanie dostępności cyfrowej w swojej organizacji,
  • chęć zaangażowania się w temat dostępności i czerpania z doświadczeń forum,

napisz do nas.

  1.  Business Accessibility Forum („BAF”) to platforma dobrowolnie zrzeszająca podmioty zorientowane na zwiększanie dostępności towarów i usług.
  2. Celem BAF jest:
    1. łączenie podmiotów zainteresowanych kwestią dostępności produktów i usług i przygotowujących się do stosowania powszechnie obowiązujących przepisów dotyczących dostępności (a zwłaszcza implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r.
      w sprawie wymogów dostępności produktów i usług
      , tzw. dyrektywy EEA),
    2. formułowanie we wspólnym imieniu członków BAF opinii na temat implementacji i funkcjonowania przepisów dotyczących dostępności,
    3. wymiana informacji i dzielenie się doświadczeniem z zakresu wdrażania dostępnych towarów i usług,
    4. promocja dobrych praktyk w zakresie dostępności towarów i usług.
  3. BAF realizuje swoje cele między innymi przez:
    1. opracowanie wspólnych stanowisk w procesie legislacji, wdrożenia i funkcjonowania przepisów z zakresu dostępności towarów i usług,
    2. gromadzenie i prezentowanie informacji dotyczących tematyki dostępności,
    3. wydawanie publikacji, organizację konferencji i webinarów,
    4. promowanie działalności BAF.
  4. Członkami założycielami BAF są organizacje, które doprowadziły do założenia BAF: Fundacja Widzialni, Allegro Sp. z o.o., Microsoft Polska Sp. z o.o., Orange Polska S.A., Santander Bank Polska S.A.
  5. Członkostwo w BAF jest dobrowolne i nie ogranicza samodzielności działania członka w jakimkolwiek zakresie.
  6. Przyjęcie każdego kolejnego członka BAF wymagać będzie jednomyślnej zgody każdego z założycieli BAF.
  7. Członkowie Założyciele, w drodze jednomyślnej decyzji, mają prawo wykluczyć członka Business Accessibility Forum:
    1. który nie podejmuje realnych działań faktycznie związanych z rozwojem dostępności,
    2. który postępuje wbrew zasadom uczestnictwa w BAF,
    3. w przypadku, którego ujawniono przypadki nietycznego postępowania w kontekście traktowania klientów lub jakimkolwiek innym, dotyczącym standardów życia społecznego.
  8. Członkom BAF przysługują następujące uprawnienia:
    1. uczestniczenia w szkoleniach, konferencjach, webinarach i innych wydarzeniach organizowanych przez BAF,
    2. zamieszczania słów "Członek BAF" w publikowanych materiałach,
    3. korzystania gromadzonych przez Fundację Widzialni informacji, materiałów, analiz itp.
  9. BAF posiada swój znak graficzny („logo” lub „logo BAF”), z napisem wskazującym jego nazwę. Każdy z członków BAF jest uprawniony do korzystania z logo BAF w zakresie i celu powiązanym z jego członkostwem w BAF.
  10. Obraz znaku graficznego:
    Logo Business Accessibility Forum
  11. Fundacja Widzialni jest wyłącznym właścicielem oraz zarządzającym znakiem graficznym BAF oraz posiada wszelkie prawa autorskie i pokrewne do logo. Fundacja Widzialni gwarantuje, że korzystanie przez członków BAF z logo BAF zgodnie z niniejszymi Zasadami nie będzie naruszać jakichkolwiek przepisów prawa ani praw osób trzecich.
  12. BAF może ustanawiać odznaki, medale honorowe, ordery, honorowe członkostwo oraz inne odznaczenia i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, przedsiębiorstwom, które mają szczególne osiągnięcia w zakresie dostępności.
  13. Przystępujący do BAF akceptuje treść Zasad oraz wszystkie ich postanowienia.