Członkowie

BLIK

BLIK to nowoczesna platforma płatności mobilnych, która odpowiada na rosnące potrzeby szybkich, wygodnych i bezpiecznych transakcji w codziennym życiu. To krajowy lider płatności mobilnych - ułatwia codzienne transakcje ponad 18 mln użytkowników w sklepach stacjonarnych i internetowych, pozwala na wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz realizowanie natychmiastowych przelewów na numer telefonu. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, przełamuje schematy tradycyjnych metod, eliminuje konieczność noszenia portfela, umożliwiając jednocześnie błyskawiczne zakupy online, natychmiastowe przelewy na telefon, płatności zbliżeniowe oraz transakcje w bankomatach. Prosta obsługa oraz integracja z aplikacjami bankowymi zwiększają dostępność usług finansowych na co dzień. W swojej komunikacji, BLIK aktywnie działa też na rzecz osób z niepełnosprawnościami - m.in. koncerty na scenie BLIKA na OFF Festivalu 2024 były tłumaczone na język migowy.

Credit Agricole Bank Polska

Aplikację mobilną i bankowość internetowa przygotowaliśmy tak, żeby były wygodne, użyteczne i dostępne dla wszystkich naszych klientów i klientek. Z aplikacji CA24 Mobile można korzystać na dowolnym urządzeniu z system operacyjnym Android, iOS, Huawei. Zadbaliśmy o odpowiedni kontrast treści i grafik - wg standardu WCAG 2.1 AA i prosty język. Można jej używać z czytnikami ekranu np. VoiceOver i TalkBack, już od etapu aktywacji;

Z serwisu internetowego CA24 eBank można korzystać na swoim komputerze lub innym urządzeniu, w pionie lub w poziomie; Dostosowujemy go do czytników ekranów – np. z NVDA lub JAWS, a jeśli któraś operacja jest niedostępna, klient może zrobić ją w aplikacji CA24 Mobile. W bankowości internetowej też dbamy o zrozumiałość informacji, łatwą nawigację i odpowiedni kontrast (w standardzie WCAG). Klient może powiększyć stronę, zmienić rozmiar czcionki i dopasować do ekranu. Może także  obsługiwać eBank za pomocą klawiatury (w większości funkcji).

YES Biżuteria S.A.

W YES Biżuteria od ponad 40 lat tworzymy oryginalną biżuterię dla kobiet oraz dbamy o to, by świat był dla nich lepszym, równiejszym i wolnym od stereotypów miejscem. Razem z biżuterią przekazujemy też wartości – pierścionek, naszyjnik czy bransoletka może być symbolem siły, odwagi,  niezależności i miłości. Jako firma o silnych, rodzinnych fundamentach, z dumą kontynuujemy wizję naszych założycieli – tworzenia marki opartej na wartościach. Dziś YES to ponad 200 Salonów w Polsce, Czechach i na Słowacji oraz międzynarodowy sklep internetowy YESjewellery.com.

Od lat aktywnie realizujemy misję budowania bardziej sprawiedliwego i inkluzywnego świata dla kobiet. Poprzez kampanie społeczne, współpracę z organizacjami i działalność Fundacji YES wspieramy inicjatywy, które realnie wpływają na poprawę sytuacji życiowej kobiet oraz promują otwarte społeczeństwo – wolne od uprzedzeń i dyskryminacji. 

Jako marka, która głośno mówi o nierównościach i stereotypach, chcemy aktywnie współtworzyć świat, w którym każda osoba – niezależnie od tożsamości, kondycji psychicznej, fizycznej czy statusu społecznego – może czuć się ważna i widziana. Dlatego z dumą dołączamy do Business Accessibility Forum – by dzielić się doświadczeniem, inspirować innych i wspólnie budować otwarte, empatyczne i inkluzywne społeczeństwo. 

VeloBank S.A.

VeloBank jest bankiem uniwersalnym. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla klientów indywidualnych, private banking, sektora MŚP, dużych przedsiębiorstw i korporacji, a także instytucji sektora publicznego. Należy do pierwszej dziesiątki największych banków w Polsce. Swoją strategię opiera na technologii, w tym rozwiązaniach Gen AI, które służą wygodzie klientów i pracowników.

Kompleksowa oferta banku jest skierowana do osób szukających innowacyjnych i przejrzystych produktów finansowych, prostych procedur oraz szybkiej i kompetentnej obsługi. Bank  świadczy usługi w ponad 160 placówkach w całej Polsce oraz w nowoczesnej bankowości internetowej i mobilnej. W ofercie banku są rachunki bieżące, kredyty, oszczędności, inwestycje czy ubezpieczenia, a także liczne usługi z obszaru beyond banking.

VeloBank zaprasza do świata bardziej velo, czyli świata pozytywnych wartości. To miejsce, w którym bank dopasowuje się do zmieniających się potrzeb swoich klientów – począwszy od etapu analizy rynku aż po etap oferowania nowych produktów. Wszystko z myślą o zapewnieniu komfortu, wygody i satysfakcji z usług, jakie oferuje oraz w oparciu o nowoczesne technologie, w tym GenAI.

To bank przyszłości, w którym dobre wybory się opłacają, a pozytywne wartości i postawy tworzą wartość dodatkową: satysfakcję klientów i pracowników, pozytywne zmiany w środowisku oraz atrakcyjne warunki dla inwestorów.

ING Bank Śląski

ING Bank Śląski jest jednym z największych banków w Polsce. Oferujemy pełen zakres usług i produktów finansowych dla klientów indywidualnych oraz podmiotów gospodarczych. Zapewniamy wielokanałowy dostęp do kont osobistych i firmowych oraz posiadamy ogólnopolską sieć nowoczesnych placówek bankowych. W skład grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego wchodzą także m.in. spółki świadczące usługi leasingowe oraz faktoringowe.

Podstawowym kanałem interakcji z klientami - zarówno detalicznymi, jak i korporacyjnymi - jest dla nas bankowość elektroniczna i mobilna. Chcemy, by nasi klienci dysponowali narzędziami, które umożliwią im nowoczesne płatności oraz zdalne załatwianie prostych spraw, takich jak płatności za bilety komunikacji miejskiej, parkingi oraz przejazdy autostradami. Nasza bankowość elektroniczna pozwala również na wygodniejsze załatwienie spraw urzędowych, np. można w niej złożyć wnioski o świadczenia społeczne. Jednocześnie dostrzegamy zmieniającą się rolę placówek. Dlatego od kilku lat nie mówimy już o oddziałach, a o miejscach spotkań, gdzie nasi doradcy wspierają klientów w podejmowaniu ważnych decyzji - pomagają w codziennym bankowaniu, mieszkać lepiej, rozwijać biznes oraz dbać o finansową przyszłość. Klientom korporacyjnym, w zależności od potrzeb, umożliwiamy również obsługę w siedzibie ich firmy.

Chcemy być bankiem dostępnym dla wszystkich. Sukcesywnie wprowadzamy usprawnienia i rozwiązania, które mają na celu zapewnienie równego dostępu do naszych produktów i usług dla wszystkich klientów, niezależnie od ich sytuacji życiowej czy indywidualnych potrzeb.

Fundacja Integracja

Fundacja Integracja i jej działania na rzecz dostępności:

Specjalny dział Fundacji Integracja - Integracja LAB to centrum badawczo-rozwojowe, którego misją jest propagowanie idei projektowania uniwersalnego.

W Integracja LAB badamy i uczymy, jak projektować lepsze usługi i produkty. Gromadzimy wiedzę i opracowujemy rozwiązania, które w przyszłości sprawią, że – niezależnie od wieku czy poziomu sprawności – będziemy mogli jeszcze łatwiej korzystać z otaczającego nas świata. Działamy w kilku obszarach:

Architektura - Zmieniamy Polskę w kraj dostępny dla wszystkich. Wspieramy deweloperów, zarządców i architektów w trakcie projektowania i budowy. Wydaliśmy ponad 500 Certyfikatów Obiekt bez Barier. Pracujemy z deweloperami odpowiedzialnymi za powstawanie większości ważnych inwestycji biurowych i mieszkalnych w Polsce.

Design - Zmieniamy rynek. Współpracujemy z projektantami pomagając tworzyć lepsze produkty. Pokazujemy producentom, jak dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

Badania - Zmieniamy stan wiedzy. Prowadzimy badania dotyczące możliwości, potrzeb i preferencji różnorodnych użytkowników.

Edukacja - Zmieniamy świadomość. Tworzymy publikacje dla ekspertów. Szkolimy i dostarczamy wiedzę dotyczącą projektowania uniwersalnego i różnorodności. Organizujemy największe w Polsce wydarzenie dla środowiska biznesu, architektów, designerów oraz instytucji publicznych działających na rzecz osób z niepełnosprawnością - Forum dostępności. Konferencja ta poświęcona jest projektowaniu uniwersalnemu i dostępności architektonicznej. To wyjątkowe spotkanie poświęcone jest wyzwaniom związanym ze zmianami prawnymi, społecznymi oraz kierunkami rozwoju projektowania architektury i produktów. Forum to także część targowa, w której firmy mogą zaprezentować swoje usługi i rozwiązania związane z projektowaniem i zarządzaniem obiektami z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także okazja do nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych z osobami decydującymi o wdrożeniu rozwiązań bez barier, zapoznania się z trendami w designie przedmiotów codziennego użytku czy też przestrzeni, wymiany doświadczeń, zapoznania się ze zmianami prawnymi jak i społecznymi mającymi wpływ na kreowanie dostępnych przestrzeni.

Polskie Linie Lotnicze LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT jako narodowy przewoźnik rozpoczęły działalność 1 stycznia 1929 r. i są obecnie jedną z 12 najstarszych czynnych linii lotniczych na świecie. Od 1931 r. na statecznikach pionowych samolotów LOT-u znajduje się stylizowany żuraw autorstwa wybitnego grafika Tadeusza Gronowskiego. Niezmienna obecność tego znaku jest wyrazem łączenia przez LOT tradycji z nowoczesnością. Od 2003 r. LOT należy do Star Alliance – sojuszu zrzeszającego wiodące linie lotnicze na całym świecie. Misją sojuszu jest oferowanie pasażerom komfortu i najwyższych standardów podróży. Dzięki Star Aliance pasażerowie mogą szybciej i wygodniej docierać w najdalsze zakątki świata. W trakcie podróży mogą także korzystać z salonów VIP i Executive Lounge oraz licznych benefitów wynikających z udziału w programach Frequent Flyer. Dzięki współpracy w ramach europejskich hubów, w Warszawie i Budapeszcie, stworzona została optymalnie zaprojektowana siatka połączeń umożliwiająca szybkie, nawet 30-minutowe transfery. Położenie w centrum Europy i przyjazna infrastruktura lotnisk zapewniają szerokie możliwości przesiadkowe dla całego regionu. Dostosowana do wymogów siatki flota wspiera budowę połączeń dalekodystansowych, europejskich i krajowych, a także przewozów cargo.

W planowaniu siatki połączeń, rozwoju floty i oferty dla pasażerów LOT dąży do zaspokojenia potrzeb klientów. Celem przewoźnika jest oferowanie najwyższej jakości usług na każdym etapie kontaktu z pasażerami: poprzez stronę internetową i aplikację mobilną, a także na lotnisku i w samolocie. Dzięki bogatej palecie klas, taryf, produktów i usług, a także współpracy z renomowanymi partnerami oferującymi rezerwację samochodu czy hotelu, pasażerowie mogą komponować bezpieczną i komfortową podróż z najlepiej dopasowanych do swoich potrzeb elementów. Aktualnym hasłem promującym firmę jest "Ważne z kim podróżujesz", a PLL LOT w ramach swojej strategii dba o dostępność usług dla wszystkich pasażerów bez wyjątku, traktując podróż w szerokim ujęciu, czyli od momentu zakupu biletu, na przykład na stronie internetowej czy w aplikacji mobilnej. Stąd niezwykle ważne jest, by każda z usług, w tym także te cyfrowe, były dostępne - kierowane do wszystkich i odpowiadały indywidualnym potrzebom każdego pasażera.

mBank

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznaczamy kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jesteśmy jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce. Od lat realizujemy strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. W naszych działaniach stawiamy na inkluzywność oraz dostępność, tak aby każdy niezależnie od kompetencji cyfrowych czy sprawności, mógł korzystać z naszych usług.  Dlatego zwiększenie dostępności cyfrowej naszych usług jest dla nas kluczowe.

Grupa InPost

Grupa InPost to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost jest obecnie wiodącą platformą dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec II kwartału 2024 roku dysponowała ponad 73 000 punktów out-of-home, w tym ponad 40 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i blisko 33 tysiące punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek. Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć NET-ZERO.

Jako firma znana z innowacyjnych rozwiązań i podejścia out of the box, InPost już od lat podejmuje działania na rzecz zwiększenia dostępności swoich usług, będące częścią strategii zrównoważonego rozwoju Grupy. Przykładem takich inicjatyw są organizowane przez firmę eventy edukacyjne "EduStrefy: Droga do Green City", które promują ekologię wśród dzieci i dorosłych.

Grupa Lux Med

Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa (od 2013), która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Firma świadczy swoje usługi w Polsce już od 30 lat. Podczas pandemii COVID – 19 Grupa włączyła się aktywnie do walki o zdrowie i życie Polaków, wspierając sektor publiczny. Grupa LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, stomatologiczną, psychologiczną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 500 000 pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 290 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, 15 szpitali oraz blisko 3000 poradni partnerskich. Grupa LUX MED zatrudnia ponad 23 000 osób, w tym około 8000 lekarzy i 5000 wspierającego personelu medycznego, a w codziennej działalności, kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.