Dostępność przy mikrofonie odc. 6 "BLIK: cyfrowo dostępny z wyboru"
W tym odcinku serii „Dostępność przy mikrofonie” zaglądamy za kulisy tworzenia jednego z najpopularniejszych systemów płatności w Polsce.
Rozmawiamy o podejściu, w którym motywacją do działania nie są przepisy, lecz realne potrzeby użytkowników. BLIK, mimo że nie podlega przepisom o dostępności, jej standardy wdraża świadomie – jako element odpowiedzialnego projektowania i tworzenia usług, z których może korzystać każdy.
W Studio BAF gościmy Iwonę Szymańską, Lead Product Designer w BLIK, która dzieli się z nami wiedzą i doświadczeniem,
Rozmowę, jak zawsze, prowadzą: Mateusz Karasiński i Bartosz Sułkowski, projektanci UX oraz ambasadorzy BAF
„Dostępność to dopiero początek – korzystanie z usługi ma być naprawdę wygodne. Nie wystarczy, że aplikacja jest możliwa do użycia – ona ma być funkcjonalna i intuicyjna.”
Gość odcinka
Iwona Szymańska
Główny projektant produktu w BLIKU. Wraz z zespołem rozwija obecne i projektuje nowe formy płatności BLIKIEM. Wspiera banki we wdrożeniach, współpracuje z agentami rozliczeniowymi oraz sprzedawcami i usługodawcami umożliwiającymi płacenie BLIKIEM. Od lat związana jest projektowaniem UX, strategią produktową i płatnościami mobilnymi. Wspiera użytkowników w łatwym, wygodnym i bezpiecznym płaceniu.
Prowadzący
Bartosz Sułkowski
Od ponad 16 lat zajmuje się budowaniem doświadczeń użytkowników (UX), projektowaniem interfejsów użytkownika (UI), tematyką “design-driven innovation”, ideacją, koncepcyjnym i strategicznym rozwojem produktów.
Od 11 lat buduje też i zarządza zespołami specjalistów ds. UX. Pracował dla różnych branż i sektorów, w tym bankowości, ubezpieczeń, e-commerce, opieki zdrowotnej, FMCG, administracji rządowej, motoryzacji, dziennikarstwa, organizacji non-profit, startupów i wielu innych.
Jest też współautorem podcastu "All Good".
Mateusz Karasiński
Od blisko 20 lat projektuje na potrzeby internetu, od stron wizerunkowych po rozbudowane narzędzia self-service i e-commerce.
Projektował dla takich firm jak LOT Polish Airlines, Danone (Nutricia brands), Play, Nike, BBC, Żabka Polska, TVP czy KFC.
Obecnie pełni rolę Senior UI Designer’a odpowiedzialnego za produkty klienckie w Nationale-Nederlanden.
Współtwórca podcastu "All Good" o projektowaniu i biznesie.