Dostępność przy mikrofonie odc. 8 "Widzialni LAB: najważniejszy jest użytkownik"

W najnowszym odcinku podcastu „Dostępność przy mikrofonie” po raz pierwszy podejmujemy temat dostępności fizycznych produktów, nie usług. Wojciech Drzewiński, nowy dyrektor Laboratorium Badania Produktów i Usług Fundacji Widzialni - Widzialni LAB, wyjaśnia nam kwestie związane z badaniem dostępności urządzeń codziennego użytku – takich jak bankomaty, terminale płatnicze czy smartfony – w kontekście wymagań prawnych, technicznych oraz realnych doświadczeń użytkowników:

  • jakie wyzwania stoją przed producentami w kontekście dostępności,
  • co ważniejsze – prywatność czy bezpieczeństwo użytkownika,
  • jakie sankcje grożą za oferowanie niedostępnych produktów.

Zapraszamy!

„Dostępność to nie luksus. To bezpieczeństwo, wygoda i równość. Opracowaliśmy unikalną metodykę badania dostępności, opartą na trzech filarach: prawnym, technicznym i – co najważniejsze – testach z udziałem realnych użytkowników.”

- Wojciech Drzewiński - Dyrektor laboratorium badania produktów i usług Widzialni A11yLAB

Gość odcinka

Wojciech Drzewiński

Wojciech Drzewiński

Dyrektor laboratorium badania produktów i usług Widzialni A11yLAB

W laboratorium Widzialni@LAB odpowiada za badania produktów pod kątem zgodności z Europejskim Aktem o Dostępności (EAA), z perspektywą wdrożenia procesu certyfikacji. Wcześniej, w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, pełnił kluczową rolę w przygotowaniu instytucji do sprawowania funkcji organu nadzorującego rynek w zakresie wymogów EAA. Kierował projektami i prowadzi zajęcia na Politechnice Wrocławskiej w obszarze cyberbezpieczeństwa i dostępności.

Prowadzący

Bartosz Sułkowski

Bartosz Sułkowski

Od ponad 16 lat zajmuje się budowaniem doświadczeń użytkowników (UX), projektowaniem interfejsów użytkownika (UI), tematyką “design-driven innovation”, ideacją, koncepcyjnym i strategicznym rozwojem produktów.

Od 11 lat buduje też i zarządza zespołami specjalistów ds. UX. Pracował dla różnych branż i sektorów, w tym bankowości, ubezpieczeń, e-commerce, opieki zdrowotnej, FMCG, administracji rządowej, motoryzacji, dziennikarstwa, organizacji non-profit, startupów i wielu innych.

Jest też współautorem podcastu "All Good".

Mateusz Karasiński

Mateusz Karasiński

Od blisko 20 lat projektuje na potrzeby internetu, od stron wizerunkowych po rozbudowane narzędzia self-service i e-commerce.

Projektował dla takich firm jak LOT Polish Airlines, Danone (Nutricia brands), PlayNikeBBC, Żabka Polska, TVP czy KFC.

Obecnie pełni rolę Senior UI Designer’a odpowiedzialnego za produkty klienckie w Nationale-Nederlanden.

Współtwórca podcastu "All Good" o projektowaniu i biznesie.