Dostępność przy mikrofonie odc. 4 "Nie ma dostępności bez prostego języka"

Dlaczego mówi się, że nie ma dostępności bez prostego języka? Dlaczego firmy, które komunikują się jasno i zrozumiale, są postrzegane, jako bardziej godne zaufania?

O tym rozmawiamy z Anetą Dąbkowską – promotorką prostego języka i kreatorką zmian w dużych kulturach organizacyjnych.

 „78% klientów jest bardziej skłonnych polecić firmę, której komunikacja jest zrozumiała i klarowna.” - podkreśla Aneta w naszym wywiadzie.

Czy trzeba lepszej motywacji, by uprościć przekaz do klientów? 

Rozmowę prowadzą Bartosz Sułkowski i Mateusz Karasiński – specjaliści UX i ambasadorzy Business Accessibility Forum.

Producentem podcastu dla Business Accessibility Forum jest Fundacja Widzialni.

Zapraszamy!

Gość odcinka

Aneta Dąbkowska

Menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej. W swojej pracy specjalizuje się w obszarach customer experience oraz realizacji projektów optymalizacji procesów biznesowych. Promotorka idei prostego języka, kreatorka procesów wdrażania i budowania prostojęzycznej kultury organizacyjnej w dużych organizacjach. Przez ostatnie lata wdrażała prosty język w Grupie PZU.

Prowadzący

Bartosz Sułkowski

Bartosz Sułkowski

Od ponad 16 lat zajmuje się budowaniem doświadczeń użytkowników (UX), projektowaniem interfejsów użytkownika (UI), tematyką “design-driven innovation”, ideacją, koncepcyjnym i strategicznym rozwojem produktów.

Od 11 lat buduje też i zarządza zespołami specjalistów ds. UX. Pracował dla różnych branż i sektorów, w tym bankowości, ubezpieczeń, e-commerce, opieki zdrowotnej, FMCG, administracji rządowej, motoryzacji, dziennikarstwa, organizacji non-profit, startupów i wielu innych.

Jest też współautorem podcastu "All Good".

Mateusz Karasiński

Mateusz Karasiński

Od blisko 20 lat projektuje na potrzeby internetu, od stron wizerunkowych po rozbudowane narzędzia self-service i e-commerce.

Projektował dla takich firm jak LOT Polish Airlines, Danone (Nutricia brands), Play, Nike, BBC, Żabka Polska, TVP czy KFC.

Obecnie pełni rolę Senior UI Designer’a odpowiedzialnego za produkty klienckie w Nationale-Nederlanden.

Współtwórca podcastu "All Good" o projektowaniu i biznesie.