Inspiracje - Procter & Gamble
Audiodeskrypcja reklam telewizyjnych oraz materiałów na kanale You Tube
Organizacja: Procter & Gamble
Firma Procter&Gamble wprowadziła audiodeskrypcję do większości reklam w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Hiszpanii, dzięki czemu około 30 milionów osób niewidomych i niedowidzących może usłyszeć opis tego, co dzieje się na ekranie.
Wprowadzenie audiodeskrypcji wynika z moich osobistych doświadczeń
– wyjaśniła Sam Latif, liderka ds. dostępności w firmie P&G, która jest niewidoma. Byłam na spotkaniu, kiedy leciała reklama Flasha, ale wszystko, co słyszałam, to piosenka „Flash” zespołu Queen. Nie zdawałam sobie sprawy, że pies śpiewa tę piosenkę, ponieważ bez audiodeskrypcji nie mogłam zrozumieć humoru reklamy
. Zespół P&G współpracował z Instytutem Osób Niewidomych, aby dowiedzieć się, jak powstaje audiodeskrypcja, i włączył ją do swoich reklam.
Źródło:
- https://us.pg.com/equality-and-inclusion/
- https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/future-of-marketing/management-and-culture/diversity-and-inclusion/user-experience-accessibility/
- https://www.weforum.org/agenda/2020/12/lost-in-translation-why-audio-description-must-go-on-the-accessibility-agenda/
- https://www.forbes.com/sites/afdhelaziz/2019/11/05/the-power-of-purpose-how-sam-latif-and-pg-are-innovating-to-serve-the-17-billion-people-with-disabilities-market/?sh=1ae40d578337